Sposoby na napięte mięśnie

Ból mięśni po intensywnych ćwiczeniach to problem, z którym mierzą się niemal wszyscy zawodowi i amatorscy fani siłowni. Odpowiednie masaże pozwalają zregenerować mięśnie i umożliwiają relaks i odprężenie, ale nie każdy może sobie pozwolić na prywatną wizytę i dobrego fizjoterapeuty. Warto zaopatrzyć się w specjalne i niezwykle proste narzędzie, które umożliwi nam samodzielne rozmasowywanie mięśni. 

Zastosowanie rollera w domu

rollery do masażuJeśli należymy do osób, które cenią sobie prywatność i nie przepadają za wyjściami do obiektów publicznych, rollery do masażu sprawdzą się idealnie jako forma domowej rehabilitacje zarówno po ćwiczeniach, jak i po intensywnym dniu. Rollowanie polega na położeniu wybranej partii ciała na specjalnym wałku i toczenie się po nim tak długo, aż poczujemy, że dany mięsień jest w pełni rozluźniony i rozbity (nie wyczuwamy żadnych zgrubień w tym miejscu). Ponadto jest to narzędzie, którym możemy wzmocnić mięśnie pleców – niezwykle ważne w przypadku pracy siedzącej. Dla kobiet, nawet tych które nie ćwiczą, jest to rozwiązanie na pozbycie się uciążliwego cellulitu – rollery do masażu wspomagają krążenie i rozbijają niechciane grudki tłuszczowe na mniejsze, powodując zanikanie znanego efektu pomarańczowej skórki. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele typów i rodzajów rollerów, warto poczytać na temat docelowego zastosowania każdego z nich i wybrać taki, który najlepiej wpisze się w naszą aktywność i nasze oczekiwania.

Odpowiednia rehabilitacja i odprężenie mięśni pozwoli na ich prawidłową pracę i funkcjonowanie. Pozbijane fragmenty mięśni uniemożliwiają prawidłowych ruch i do tego są źródłem bólu, a rollem może wspomóc w uch rozbiciu. Nie jest to forma, która zastąpi gabinet lekarski, ale może wspomóc codziennie ćwiczenia, dać odprężenie i poprawi wygląd skóry.